Hjärtligt välkommen till Rimbo Skytteförening.

Rimbo Skytteförening är en ideell förening som sköts och drivs genom medlemmarnas egna arbetsinsatser, medlemsavgifter.

Om oss

Tack vare medlemmars arbetsinsatser kan medlemsavgifterna hållas låga även i år. Medlem i Rimbo Skf får delta i föreningens anordnade tränings och tävlingsverksamhet samt under reglerade former utnyttja banorna för enskild träning. I medlemsavgiften ingår även en personlig försäkring. För mer information om bokning av skjutbana, skjuttider, etc, vänligen kontakta Banchefen Carl Rundgren via mejl, carl.rundgren@rimboskytteforening.se eller på tel 070-690 37 60, eller håll utkik i Norrtelje Tidning.

Gemensam träning

Gemensam träning leds alltid av någon av våra erfarna skyttar. Alla medlemmar; nybörjare, erfarna,
unga och veteraner är välkomna till våra gemensamma träningar. För deltagande i träningar och
tävlingar utgår en mindre avgift som beslutats av årsmöte.

Föreningen bedriver tränings och tävlingsverksamhet i:

Fältskytte för gevär 6,5 på framför allt lördagar i Kilen under hösten, vintern och våren på Kilens Skyttecenter.
Banskytte för gevär 6,5, bedrivs på Kilenbanan på framför allt lördagar, under perioden april till och med september.
Luftgevärsskytte utövas under skolterminerna på f d Mejeriet invid busstationen. Träningen sker på tisdagar och torsdagar mellan kl 18:00 och 21.
Korthållsskytte för gevär .22 LR, utövas på Kilenbanan under perioden maj till och med september på lördagar kl 10.
K-pistskytte utövas på Kilenbanan under perioden april till och med september på vissa framför allt onsdagar kl 9-13.

Skjutbanor
Rimbo Skytteförening disponerar och ansvarar för två skjutbanor: F d ”Mejeriet” i Rimbo och ”Kilens skyttecenter” i Kilen, Finsta.
I f d Mejeriet i Rimbo bedrivs sedan januari 2006 luftgevärsskytte på 10 m i vår egna luftgevärshall. Hallen är utrustad med fem elektroniska banor.

Kilens skyttecenter består av två separata banor: Långbanan och korthållsbanan. Långbanan ger möjlighet att skjuta på avstånden 100, 200 och 300 meter med ”gevär 6,5” (Mauser). Korthållsbanan om 50 m medger skytte med korthållsgevär 5,6 mm (Cal .22lr, omantlat). Båda banorna kommer att utrustas med elektroniska tavlor.

Vi önskar Dig ett lyckat och framgångsrikt skytteår.

Betala med Swish

Medlem 2023 familj.

Bildgalleri

Vi önskar Dig ett lyckat och framgångsrikt skytteår.